ONE-STOP-SHOP

Med många år i branschen har vi utvecklat vårt eget koncept och levererar med yttersta kvalitet. Dessutom har vi skaffat strategiska partners som sätter samma stolthet i att leverera kvalité som vi själva. Med ett samtal till oss löser du på ett tryggt sätt allt ditt event kan tänkas behöva – one-stop-shop. Du kan fokusera på vem som ska vara talare, på menyns innehåll och vilka gäster och deltagare du vill ha i minglet. Vi ser till att det förutom tält finns talarutrustning på plats, lounger för avslappnande samtal och bakgrundsmusik som förstärker stämningen.

Vår erfarenhet ger oss ett lugn i att arrangera jubileum, bröllop, företagsevent och kalas.  Vi gör det året om, i alla väder och på de mest fantastiska platser man kan tänka sig. Till och med där man inte tror att det går att sätta upp ett tält. Mycket levereras i egen regi och vissa delar tillsammans med våra noggrant valda strategiska partners.

GOLV

Vi har flera olika typer av golv både i trä och plast. Valet påverkas av saker som användning av ytan, markförhållanden och önskat utseende.

Det är inte alltid vi kan lägga golvet direkt på marken. Många gånger behöver det nivelleras upp i nivå när underlaget sluttar. Vi har då ett undersystem till golvet som vi sedan snyggt täcker in med vit PVC, så att helhetsintrycket blir fantastiskt. Ibland kan höjdskillnaden vara över en meter. Vi har både kassettgolv och lackat trägolv.

Vid en sittning eller seminarium är det ljuddämpande att också lägga matta på golvet. Matta finns i flera kvaliteter och färger. Vi har också alltid den röda mattan med gummibaksida redo att rullas ut.

Vid dans väljer du ett golv med lagom glid. Antingen dansar ni på vårt lackade trägolv eller också lägger vi ett speciellt dansgolv för att markera dansytan. Det är mest aktuellt när det ligger matta på den övriga golvytan.

 


MÖBLER

Valet av möbler beror på tillgången på yta och arrangemangets karaktär. Med möbelvalet påverkar du också hur rummet skall upplevas. Vi kan med våra möbler skapa allt från sköna loungemiljöer till utrymmeseffektiva sittytor för dina middagsgäster. Du kan hyra bord, stolar, cafémöbler, Saccosäckar, loungegrupper, ståbord, barer och bänkset, scen och mycket mer.

Vi ritar kostnadsfritt upp möbleringsförslag till just ditt event för att du ska se att allt får plats och att flödet av gäster fungerar.

Du kan hyra bord, stolar, cafémöbler, Saccosäckar, loungegrupper, ståbord, barer och bänkset och mycket mer.

Till våra cocktailbord som gästerna står runt finns även stretchöverdrag och linnedukar.

Då ni behöver sätta många gäster på liten yta är set med bord och bänkar en bra lösning. Gästerna sitter tätare på dessa bänkset vilket gör att mer yta frigörs till annat såsom buffé eller scen.

Våra möbler finns i flera olika typer och färger.


BELYSNING

Belysningen är ett enkelt sätt att skapa den upplevelse du vill ha på ditt event. Utifrån ditt önskemål kan vi använda allt från traditionell kristallkrona till modern LED-belysning eller skena med spotligts. Allt beror på vad som passar för tillfället. Det går även att byta ljusupplevelse under eventets gång genom att fjärrstyra belysningen så att den byts från exempelvis allmänljus till trivsamt miljöbelysning.

Ljussättning påverkar otroligt mycket hur tältet uppfattas. Att jobba med belysning i färg ger stor effekt och fungerar jättebra eftersom alla våra tält är helvita. Vi kan ljussätta både tak, väggar och området utanför tältet, t.ex träd.

När vi använder våra ljusslingor tillsammans med våra transparenta tälttak och väggar skapas känslan av att sitta under bar himmel.


MILJÖDEKORATION

Tygdraperingar skapar harmoni, dramatik, pampighet eller vad du vill att upplevelsen ska vara när man kliver in i rummet. Miljödekorationen blir pricken över i när den samordnas med tygöverdrag på stolar, dukning och blommor. Vill du ha idéer på hur ett arrangemang kan tematiseras har vi inspirerande partners. De kan skapa ett helt nytt tema eller fördjupa de tankarna du själv har.


EVENTSTAKET

Vid ett större event är det viktigt att styra hur besökarna rör sig. Vi erbjuder flera nivåer, allt från avspärrningsband till kravallstaket. Vilken typ av avspärrning som är lämplig beror på mängden människor och karaktären på eventet. Vi delar gärna med oss av våra erfarenheter och guidar dig igenom de besluten som ska fattas. Fördjupad information finns på vår hemsida om eventstaket www.barriers.se


STRATEGISKA PARTNERS

För att ha bästa möjliga leverans har vi valt att ha strategiska partners inom de områden som kräver extra fokus för ett förstklassigt event. Alla är väl beprövade genom oss och har mycket goda referenser från egna projekt.

Porslin

Det är ofta här de små detaljerna glöms bort när man själv anordnar ett kalas privat. Tallrikar, glas och bestick är lätt att komma ihåg. Det där lilla som sked till sockret, salladstänger och tillbringare kan hamna mellan stolarna. Det osynliga blir snabbt det viktigaste på hela eventet om det saknas för att allt ska flyta på som tänkt. Vi avlastar dig så mycket du önskar ha hjälp med för att få alla detaljerna på plats.

Toaletter

Vår strategiska partner erbjuder både folkliga eventtoaletter och lyxiga toalettvagnar med spoltoaletter. Besökarna ska minnas eventet för att det var trevligt och inte för att de stått i kö för sina behov. Bjuds det mat och dryck bör det tänkta antalet toaletter anpassas därefter. Den beräkningen kan du helt tryggt lämna till vår partner som är expert på det. De kan även ge dig goda råd om placeringen så att faciliteterna inte stör flödet men samtidigt är lätta att se när de behövs som mest.

Ljud, ljus & bild

Ett helt tyst event med endast enkel belysning är väldigt ovanligt. Diskret musik i bakgrunden slår an tonen och skapar stämning även för de första besökarna innan rummet fylls av skratt och sorl när övriga deltagare anländer. Bildskärmar eller jumbotroner kan ha foton, grafik och eventinformation som rullar runt i ett bildspel. Arrangerar du en större tillställning behövs ofta en scen med talaranläggning. Löper det över en hel dag och levande musik eller dj är bokad behövs kompletterande utrustning för både ljus och ljud. Det som krävs på plats kan vi lösa åt er. Du behöver inte kunna något om teknik och ljus eftersom vi ser till att rätt människor talar med varandra.

Catering&servering

I Göteborg finns många duktiga kockar. Vi har knutit cateringfirmor till oss som har matglädje i fingrarna. Allt från snacks och tilltugg till grillade anrättningar och trerätters enligt konstens alla regler kan serveras. En kock på plats som lägger sista handen vid varje tallrik kommer ge många foton i sociala media. Nygrillat på plats sprider dofter av förväntan över sällskapet.

EL

Finns det el på plats är det viktigt att försäkra sig om att uttaget klarar den ökade belastningen. Är tälten fristående kan man ordna el direkt av elbolaget från närmsta elskåp eller med en generator. Nästan alla event kräver el så vi har de kablar och utrustning som krävs för den dimensionen el som behövs. Ofta är behovet något som underskattas när man inte har helhetsperspektivet. Ovana arrangörer glömmer bort väsentliga delar av elbehovet.

Fotografering

Ett event är ett minne för livet vid bröllop, en manifestation för företaget, en kickoff där känslan kan sitta i lite längre om tillfället fotograferas. Finns det bildskärmar kan dagens och kvällens bilder läggas upp som ett bildspel under tiden som eventet pågår. Vi har flera typer av fotografer beroende på vad för sorts bilder som önskas. Det kan vara rena mingelbilder, stämningsbilder eller ren dokumentation av mässprodukter.

Blommor

Väldoftande vackra blommor möter upp i entrén och frambringar ett leende på läpparna. Eller är det stora pampiga palmer? I det lilla skapar små dekorativa blomsterarrangemang trivsel vid borden och är en fröjd för ögat. Talare, konferencier, musiker, jubilarer m.fl. uppmärksammas på scen och får en blomsterbukett. Låt buketten ha samma färger och anda som eventet i stort.